Stöd-, rådgivnings- och handledningstjänster för studerande

Som handledare är det viktigt för dig att veta vilka stöd-, rådgivnings- och handledningstjänster universitetet erbjuder åt studerande, så att du vid behov kan hänvisa den du handleder till rätt instans.

Nedan har vi samlat i Instruktioner för studerande länkar bland annat om de tjänster som studierådgivningen, studiepsykologerna, karriärservicen, universitetsprästerna, Helpdesk, Språkcentrum, SHVS och Nyyti ry erbjuder.

I Flamma (kräver inloggning) hittar du en sammanfattning av tjänster och enheter som erbjuder vägledning och rådgivning till studenter samt handledningsstöd för utbildningsprogram och lärare.