Årsklocka för planering av undervisningen

I årsklockan för planering av undervisningen förenas utbildningsprogrammets årsklocka och lärarens årsklocka.

Utbildningsprogrammets årsklocka visar de uppgifter och funktioner som årligen upprepas i utbildningsprogrammets vardag. I årsklockans vänstra kant ser du under vilket tema varje uppgift har placerats. I årsklockan anges ärenden som fakultetens eller universitetets organ bestämmer om med rött. Årsklockans schema preciseras varje år. Utbildningsprogram eller enheter kan parallellt med universitetets gemensamma årsklocka och som stöd också använda egna årsklockor som visar mer exakt ärenden som är ändamålsenliga för verksamheten i enheten i fråga.

I lärarens årsklocka anges ärenden som är väsentliga med tanke på planering av undervisningen med gult. Schemaläggningen är grov och kan variera något enligt utbildningsprogram. Studieplaneraren skickar åt dig ännu separat ett exaktare schema innan varje uppgiftshelhet startar.

Öppna årsklockan här (PDF).