Registeruppföljning av forskarstudier: anvisningar för handledare

Universitetet har gett upp den tidigare praxis av forskarstudiernas registeruppföljning (jatko-opintojen rekisteriseuranta). Från och med våren 2021, studerande sållas ut inte längre för registeruppföljningen, och nya ansökningar behöver inte lämnas in.

I stället ska forskarstudier uppföljas med årliga rapporter som lämnas in i Thessa. I rapporten ska doktoranden dessutom uppskatta hur mycket tid hen använt för arbetet med doktorsavhandlingen under det gångna året samt nuläget för arbetet.

Årsrapporten ska göras i god tid före uppföljningsgruppens årliga möte för att handledaren/handledarna och medlemmarna i uppföljningsgruppen ska hinna bekanta sig med rapporten före mötet.

Läs mer: Uppföljningsgrupper och årsrapportering