Jatko-opintojen rekisteriseuranta: ohjaajan ohjeet

Valitsemalla koulutusohjelman saat näkyviin yleisten ohjeiden lisäksi koulutusohjelman mahdolliset omat sisällöt.

Yliopisto on luopunut vuodesta 2006 käytössä olleesta jatko-opintojen rekisteriseurannasta. Keväästä 2021 alkaen rekisteriseurantaan ei enää poimita uusia opiskelijoita eikä uusia rekisteriseurantaan liittyviä selvityksiä ja lisäaikahakemuksia enää tarvitse toimittaa.

Aiempina vuosina rekisteriseurantaan poimituilta väitöskirjatutkijoilta poistetaan kevään aikana aiemmin asetetut läsnäoloilmoittautumisen estot eikä uusia aseteta. Lukuvuodelle 2021–2022 on siis mahdollista ilmoittautua läsnäolevaksi, vaikka edellisessä rekisteriseurannassa myönnetty lisäaika olisi tämän kevätlukukauden lopussa päättymässä.

Väitöskirjatyön etenemistä seurataan jatkossa jo muutamia vuosia käytössä olleiden Thessan vuosiraporttien kautta osana seurantaryhmien toimintaa. Jokainen läsnäoleva väitöskirjatutkija laatii Thessassa vuosiraportin ennen seurantaryhmän vuosittaista kokousta. Tämän lisäksi väitöskirjatutkijan pääohjaajan tulee seurantaryhmäkokouksen jälkeen täyttää arvio väitöskirjan etenemisestä. Tämä arvio ei näy ohjattavalle taikka muille seurantaryhmän jäsenille. Arvio etenemisestä tulee täyttää vuosittain.

Lue lisää ohjeesta Seurantaryhmät ja vuosiraportointi

Katso myös opiskelijan ohjeet

Aiheeseen liittyvät opiskelijoille suunnatut ohjeet löydät Opiskelu-palvelusta.