Oppimisen ja osaamisen arviointi
Valitsemalla koulutusohjelman saat näkyviin yleisten ohjeiden lisäksi koulutusohjelman mahdolliset omat sisällöt.
Hae koulutusohjelmaa
Kun haet koulutusohjelmaa nimellä tai nimen osalla hakukentän alapuolella olevan koulutusohjelmalistan vaihtoehdot rajautuvat. Valitse tämän jälkeen koulutusohjelma listasta.
Kandiohjelmat
Maisteri- ja lisensiaattiohjelmat
Tohtoriohjelmat
Ammatilliset jatkokoulutukset
Ohjeet
Arviointia ja kuulusteluja koskevat määräykset
Tältä sivulta löydät tietoa kuulusteluista ja kuulustelutilaisuuksista, kuulustelutehtävistä ja -vastauksista sekä arvioinnista ja arvosteluperusteista.
Arvosanat, arviointi ja arvosteluperusteet
Tältä sivulta löydät tietoa osaamisen arviointiin liittyvistä arvosana-asteikoista ja arvosteluperusteista.
Miten suunnittelen arvioinnin
Tältä sivulta löydät ohjeet, miten suunnittelet arvioinnin siten, että se tukee oppimista.
Miten toteutan arvioinnin
Alla esitellään erilaisia arviointitapoja. Tavoitteena on tehdä näkyväksi sitä, että perinteisen summatiivisen tentin (monivalintakysymykset ja/tai essee Moodlessa ja/tai Examissa) lisäksi erilaisia arviointitapoja on laajasti.
Ohjeet arviointiin eri järjestelmissä
Tältä sivulta löydät yleisohjeet arviointiin eri järjestelmissä, linkit tarkempiin teknisiin ohjeisiin sekä tietoa arviointiin liittyvistä linjauksista.
Opintosuorituksen täydentäminen henkilökohtaisella suorituksella
Tältä sivulta löydät tietoa henkilökohtaisesta suorituksesta sekä henkilökohtaisten suoritusten arvioinnista.
Opintojen ja osaamisen hyväksilukeminen
Tältä sivulta löydät käytännön ohjeita sekä tietoa hyväksilukemisen periaatteista ja vastuutahoista.
Opintosuorituksen arviointiin tyytymätön opiskelija ja oikaisumenettely
Tältä sivulta löydät tietoa siitä, kuinka opiskelija voi pyytää oikaisua opintosuorituksensa arviointiin. Lisäksi sivulla on kuvattu oikaisupyynnön käsittely yliopiston oikeusturvalautakunnassa.
Arvioinnin usein kysytyt kysymykset
Tältä sivulta löydät usein kysyttyjä kysymyksiä liittyen arviointiin.